Середа, 29.01.2020, 15:29
    Психологічна служба системи освіти Херсонської області                                                                                                        
Вітаю Вас Гость | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Нормативно-правові документи [99]
На допомогу соціальному педагогу [92]
На допомогу практичному психологу [125]
Інклюзивна освіта [67]
Помічник керівника [23]
Міні-чат
Оцініть наш сайт
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 72
Релаксація
Музика для релаксу
Опитування
Чи любите Ви свою роботу?
Всього відповідей: 56
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » На допомогу практичному психологу

Орієнтовна схема психолого-педагогічної характеристики важковиховуваного учня (учениці) (за Овчаровою Р.В.)
[ Викачати з сервера (36.5 Kb) ] 08.05.2013, 11:02

 

Орієнтовна схема психолого-педагогічної характеристики

важковиховуваного  учня (учениці)  

(за Овчаровою Р.В.)

Стан здоров’я і розвиток учня.

1.1.Загальна оцінка стану здоров’я учня. (за даними медичної картки)

1.2.Ознаки підвищеної нервозності (відсутні; підвищена втомлюваність, понижена працездатність; подавлений настрій; підвищена збудливість; спалахи гніву; агресив­не ставлення до однолітків, учителів; уникнення кон­тактів, спільних справ, схильність до руйнівних дій, садизм, інші вияви).

1.3.Шкідливі звички (палить, вживає спиртні напої,  вживає токсико - наркотичні речовини; вказати епізодично чи систематично).

1.4.Перебуває на диспансерному обліку і з приводу чого.

Психологічна атмосфера сім’ї (сприятлива, несприятлива, вкрай несприятлива).

2.1.Дані про батьків (освіта, професія, місце роботи).

2.2.Інші члени сім’ї .

2.3.Тип сім’ї (благонадійна, неблагонадійна: педагогічно-некомпетентна/  морально неблагонадійна /  конфліктна).

2.4.Характеристика взаємин батьків з дитиною (сімейний диктат, гіперопіка,  потурання, інше ).

2.5.Організація режиму праці та відпочинку (які обов’язки виконує в сім’ї, чи дотримується режиму дня, хто і якою мірою контролює виконання домашніх завдань, як організовано дозвілля дитини).

Особливості навчальної діяльності

3.1.Успішність учня.

3.2.Ставлення до навчання (позитивне, нейтральне, бай­дуже, негативне).

3.3.Інтелектуальні можливості учня (високі, середні, низькі).

3.4.Мотиви навчання (пізнавальний інтерес до предметів; усвідомлення необхідності навчальної діяльності; праг­нення одержати оцінку, схвалення дорослих; уникнен­ня покарань, намагання утвердитися серед однокласників тощо).

Ставлення до колективу класу.

4.1.Позиція учня в класі  (лідер, прийнятий, відторгнений, ізо­льований).

4.2.Характер  стосунків з однокласниками   (з ким частіше спілкується, дружить).

4.3.Взаємини з іншими однокласниками  (ділові, виважені, рівноправні, дружні, теплі, конфліктні, агресивні, байдужі, відчужені, ні з ким не спілкується).

4.4.Манера, стиль спілкування з оточуючими  (домінантний стиль: упевнений у собі, прагне нав'я­зати свою думку,  безапеляційно перебиває співроз­мовника, але не дозволяє робити цього із собою, май­же ніколи не визнає своєї неправоти; недомінантний стиль: сором'язливий, поступливий, легко визнає власні  помилки, потребує постійної підтримки в розмові; екстравертований стиль: постійно націлений на спілкування, лег­ко контактує,  допитливий, відкритий, уважний до оточуючих; інтровертований стиль: замкнутий, уникає контактів, надає пере­вагу діяльності, в розмові небагатослівний).

4.5.Ставлення до громадської думки  (активно-позитивне: намагається виправити недо­ліки, врахувати зауваження; пасивно-позитивне: з розумінням сприймає критику, погоджується з висловленими зауваженнями, але недоліки не виправляє; байдуже: не реагує на критику, не змінює поведінку; негативне: сперечається, не погоджується із зауважен­нями).

Ставлення до фізичної праці  (позитивне: працелюбний, надає перевагу фізичній праці, а не розумовій, має «золоті руки»; байдуже: не розглядає фізичну працю як цікавий вид діяльності, не відмовляється від трудових справ, але виконує абияк; негативне: лінивий, до тру­дових доручень ставиться зневажливо).

5.1.Ставлення до громадського майна (бережливе, господарське, байдуже, демонстративно зневажливе, на­вмисно псує).

Спрямованість інтересів.

6.1.Проявляє інтерес до діяльності (фізичної, розумової, трудової, технічної, громадської, суспільно-політич­ної, організаторської, художньої, спортивної).

6.2.В яких гуртках, секціях, клубах працює.

6.3.Культурно-естетичний світогляд (як часто відвідує театри, виставки, музеї; які має читацькі інтереси: книг не читає, читає епі­зодично, читає систематично, перевагу надає художньо оформленим молодіжним журналам; скільки часу проводить біля телевізора: які передачі дивиться систематично, з ким обговорює зміст телепередач).

Особливості нерегламентованого спілкування (скільки часу проводить у дворі, коли ввечері повер­тається додому; з ким дружить, який вплив вони мають; місце спілкування поза домом, постійне чи випадко­ве: кафе, дискотеки, під'їзд; зміст спілкування поза домом: робота з технікою, відвідування відеосалонів, гра на гітарі, прослуховування музичних творів, розмови на різні теми, комп'ю­терні ігри, безцільне проведення часу, випивки, палі­ння, азартні ігри).

 

Самооцінка особистості.

8.1.Рівень само оцінювання (адекватний: реально оцінює свої позитивні та негативні риси, можливості і досягнення;  завищений: некритичний до себе, перебільшує досягнення;  занижений: занадто самокритичний, недооцінює свої можливості та якості).

8.2.Яких  рис характеру хотів би набути?

Особливості поведінки

9.1.Позитивні вчинки (як часто учень їх здійснює, мож­ливі мотиви їх здійснення)

9.2.Негативні вчинки  (їх прояв: епізодично, систематич­но; їх характер: грубість, бійки, пропуски уроків, запізнен­ня на уроки, порушення дисципліни в класі, відмова виконувати вимоги, не працює на уроках).

9.3.Правопорушення учня (крадіжки, побиття молодших і слабших, вимагання грошей, жорстоке поводження з тваринами, прояв садистських нахилів, хуліганство).

9.4.Ставлення до своїх вчинків (байдуже, стурбоване, з наміром виправдати, засуджує).

9.5.Як сприймає педагогічний вплив (байдуже, з вира­женою протидією, намагається виконувати вимоги).

9.6.Чи перебуває на обліку в правоохоронних органах.

 

Категорія: На допомогу практичному психологу | Додав: Ripo
Переглядів: 2977 | Завантажень: 237 | Рейтинг: 3.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Друзі сайту
Міністерство освіти і науки України 
Херсонська академія неперервної освіти 
Управління освіти і науки ХОДА
Психологічна служба України
МОН-психологічна служба
Національна експертна комісія з питань моралі
Національна асамблея інвалідів України
Facebook

Новини МОН
Погода

Copyright MyCorp © 2020Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz