Понеділок, 20.05.2024, 12:47
                      Психологічна служба системи освіти Херсонської області
Вітаю Вас Гость | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Нормативно-правові документи [106]
На допомогу соціальному педагогу [95]
На допомогу практичному психологу [130]
Інклюзивна освіта [67]
Помічник керівника [24]
Міні-чат
Наше опитування
Чи любите Ви свою роботу?
Всього відповідей: 71
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Особистість та її особливості. Педрада (презентація)
[ Викачати з сервера (12.79 Mb) ]10.04.2013, 11:44

Слайд № 1

Тема: «Особистість та її особливості»

 

Слайд № 2

 

Особистість — системне, соціальне поняття. Індивід стає особистістю в предметній діяльності, спілкуванні.                                 Особистість у соціумі характеризує рівень  і якість представленості суспільних відносин.

 

Відомий російський психолог Б.Ананьєв писав: "Індивідом народжуються, особистістю стають,  а індивідуальність відстоюють”

 

Слайд № 3

 

БІОЛОГІЧНА

Спадковість є головним джерелом розвитку особистості: саме вона визначає особливості розвитку. Людина народжується вже з готовими потребами.  Мають біологічну природу: відчуття, сприймання, мислення. М.Монтессорі

 

СОЦІАЛЬНА

Розвиток особистості залежить від соціальних умов, у яких народилася й виховується дитина. Формуються під впливом середовища: спрямованість інтереси, здібності. Ж.Піаже

 

 

 

 

Слайд № 4

ТЕОРІЯ ОСОБИСТОСТІ А. МАСЛОУ

 

1. фізіологічні

2. в безпеці, стабільності, порядку

3. в любові, почутті належності до певної спільноти людей

4. в повазі (визнанні)

5. в самоактуалізації

 

              ФУНДАМЕНТАЛЬНІ ПОТРЕБИ ЛЮДИНИ

 

Слайд № 5

 

- ВПЛИВ СІМЕЙНОГО МІКРОСЕРЕДОВИЩА  НА ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ

-

- В НЕБЛАГОПОЛУЧНИХ СІМ’ЯХ ІСНУЄ ПОВНА БЕЗДОГЛЯДНІСТЬ, БЕЗКОНТРОЛЬНІСТЬ ПОВЕДІНКИ  З БОКУ БАТЬКІВ, БАЙДУЖІСТЬ ДО ДОЛІ ДИТИНИ, ЗВІДКИ  І З’ЯВЛЯЮТЬСЯ ДІТИ З ВІДХИЛЕННЯМИ У ПОВЕДІНЦІ

 

Слайд № 6

 

Девіантна поведінка – це поведінка, яка не узгоджується з суспільними нормами

 

Девіантна поведінка може бути

- ПОЗИТИВНОЮ         - НЕГАТИВНОЮ

 

Слайд № 7

ДАННІ СТАТИСТИКИ

 

Слайд № 8

 

ПОЗИТИВНА девіантна поведінка НЕ ШКОДИТЬ СУСПІЛЬСТВУ

- Незвичайний дар або талант

- Надзвичайні  розумові здібності

- Самвідданий  героїзм

 

Слайд № 9

НЕГАТИВНА девіантна поведінка НЕ ШКОДИТЬ СУСПІЛЬСТВУ

- Агресивність

- Гіперактивність

- Делінквентність

 

Слайд № 10

 

ПРИЧИНИ АГРЕСИВНОСТІ

      Соціально – біологічні причини;

      Тип темпераменту та особливості характеру;

      Неприйняття дітей батьками;

      Руйнування емоційних зв’язків   у сім’ї;

      Неповага до особистості дитини;

      Надмірний контроль або відсутність його;

      Заборона на фізичну активність;

      Відмова в праві на особисту свободу;

      Невпевненість в особистій безпеці;

      Почуття провини;

      Емоційна нестабільність;

      Ситуативні причини: перевтома, погане самопочуття

 

Слайд № 11

Рекомендації по роботі з агресивною дитиною

 

1.         Спокіне ставлення у випадку незначної агресії: повне ігнорування реакцій дитини; вираження розуміння почуттів дитини; переключення уваги;

2.         Акцентувати увагу на вчинках(поведінці), а не на особистості;

3.          Контроль над особистими негативними емоціями;

4.          Зниження напруженності ситуації: гумор, спорт;

5.          Демонстрація моделі неагресивної поведінки;

6.          Обговорення проступку;

7.          Попередження агресивних дій дитини: тимчасова ізоляція з поясненням причини;

8.         Збереження репутації дитини

Слайд № 12

Техніки розвитку контролю над деструктивними эмоціями

- Комкати і рвати бумагу.

- Бити подушку або боксерську грушу.    - Тупотіти ногами.

- Написати на листочку всі слова, які хочеться сказати, зкомкати і викинути бумагу.

- Втирати пластилін в картонку чи бумагу.- Порахувати до десяти.

- Найконструктивніше - спортивні ігри, біг.

- Вода добре знімає агресію

 

Слайд № 13

ПРИЧИНИ ГІПЕРАКТИВНОСТІ

СДУГ (синдром дефіциту уваги і гіперактивності) –   цей стан спричиняє  постійну неуважність, гіперактивність і /або імпульсивність: дисбаланс процесів збудження та гальмування в нервовій системі (ММД)

 

ПРИЗНАКИ СДУГ

1.       Неуважність: нездатність зосердитися надеталях, забудькуватість;

2. Гіперактивність: часті прояви безцільної рухової активності, невміння грати в тихі ігри, відпочивати, підвищена болтливість;

3. Імпульсивність: нетерплячисть, встрявання в чужі розмови,

викрикування відповіді ще до закінчення запитання

 

Слайд № 14

    Рекомендації по роботі з гіперактивною дитиною

o    Намагайтесь якомога  рідше говорити дитині «ні!», «неможна!»: спокійно поясніть, чому неможна, надайте альтернативу;

o    Рухливі ігри на свіжому повітрі;

o    Не конфліктуйте при дитині;

o    Частіше обіймайте дитину!;

o    Чіткий розпорядок дня;

o    Давайте дитині лише одне завдання   на певний відрізок часу;

o    Гіперактивним дітям дуже корисні ігри:  з піском, крупою, водою, глиною, малювання за допомогою пальців;

o    Важливе значення має виконання рекомендацій лікаря - невролога 

 

Слайд № 15

 

ПРИЧИНИ ДЕЛІНКВЕНТНОСТІ

- БІОЛОГІЧНА

- СОЦІАЛЬНА

 

Основними формами делінквентної поведінки –

 є злочинність, алкоголізм, ігроманія, проституція, наркоманія, паління. Частіше проявляється в підлітковому віці

 

Слайд № 16

Рекомендації по роботі з делінквентною дитиною

 

ФОРМУВАННЯ КОЛА ІНТЕРЕСІВ ПІДЛІТКА НА ОСНОВІ ОСОБЛИВОСТЕЙ ЙОГО ХАРАКТЕРУ І ЗДІБНОСТЕЙ.

МАКСИМАЛЬНЕ СКОРОЧЕННЯ ПЕРІОДУ ЙОГО ВІЛЬНОГО ЧАСУ  – «ВРЕМЕНИ ПРАЗДНОГО СУЩЕСТВОВАНИЯ И БЕЗДЕЛЬЯ».

ВКЛЮЧЕННЯ ПІДЛІТКА В ТАКУ ДІЯЛЬНІСТЬ, ЯКА ЛЕЖИТЬ В СФЕРІ ІНТЕРЕСІВ ДОРОСЛИХ І ОДНОЧАСНО НАДАЄ МОЖЛИВОСТІ ЙОМУ РЕАЛІЗУВАТИСЯ І САМОСТВЕРДИТИСЬ  НА РІВНІ ДОРОСЛИХ

 

Слайд № 17

 

ПРИЧИНИ ВИНИКНЕННЯ ДЕВІАЦІЙ У ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ

Відбуваються кардинальні фізіологічні зміни,

зміни провідної діяльності (соціалізація)

 

Слайд № 18

 

КРИЗА ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ

ПІДЛІТКОВИЙ ВІК - (від 11–12 до 16–17 років)

етап розвитку особистості, процес переходу від дитинства, життя за особливими правилами, установленими для неї дорослими до самостійного життя

 

ПІДЛІТКОВУ КРИЗУ досить часто порівнюють

з кризою 3-х років, тільки спрямована вона не на освоєння простору і предметні дії, а на освоєння соціального простору, взаємостосунків з людьми

 

Життєву кризу умовно поділяють на три ступені:

поверхову, середню та глибоку

Слайд № 19

 

Поверхнева криза

характеризується тривогою, роздратуванням, негативним настроєм, нестійкістю в прийнятті рішень, розгубленістю.

Це приблизно припадає на 11-12 років, тобто початок підліткової кризи. Пік емоційної нестійкостіхлопці 11 – 13 років,

дівчата 13 - 15 років

 

Слайд № 20

 

Криза середньої ваги

проявляється в певних порушеннях роботи організму підлітка, починається статеве дозрівання, формуються психосексуальні

установки і орієнтації, переживання першого кохання, виникають еротичні фантазії, підліток змінюється настільки, що цей період називають «гормональною бурею або ендокринним штормом»

 

Слайд № 21

 

Глибинна криза

 

Супроводжується заглибленням у себе та великим переживанням щодо власного зовнішнього вигляду. На цьому етапі вирішальну

роль відіграє статевий потяг, адже перше розчарування в коханні призводить до глибинного депресивного стану. Це припадає приблизно на період кінця підліткового віку (14-15 років) 

 

Слайд № 22

ЯКІ ВІДЧУТТЯ ПІДЛІТКА?

- Швидка зміна настрою             

- Відчуття дорослості

- Статеве дозрівання

- Внутрішній конфлікт: Я – унікальний, Я - такий, як всі                              

 

Слайд № 23

Головне для підлітка з боку дорослих

- Любов       - Довіра       - Розуміння      - Підтримка

- Справедливість

 

Слайд № 24

Рекомендації для педагогів по роботі з підлітками

          Всі  зауваження робити у доброзичливому, спокійному тоні, без ярликів.

          Пам′ятайте, пока розвивається тіло дитини, болить і чекає допомоги її душа.

          Не перевантажуйте дитину опікою і контролем.

          Демонструйте взаємну повагу.

          Підтримуйте підлітка.

          На відміну від нагороди підтримка потрібна навіть тоді, коли він не досягає успіху.

          Майте мужність.

          Зміни в особистості дитини потребують практики і терпіння

 

Слайд № 25

 

ПАМ′ЯТАЙТЕ, ПРО ПРОФЕСІЙНУ КОМПЕТЕНЦІЮ ПЕДАГОГА

 

-- КОМУНІКАБЕЛЬНІСТЬ

- ТОЛЕРАНТНІСТЬ

- ЦІННІСНІ ОРІЄНТАЦІЇ

 

Слайд № 26

Успіхів Вам, шановні педагоги!

Категорія: На допомогу практичному психологу | Додав: Ripo
Переглядів: 6131 | Завантажень: 832 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2024Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz