Середа, 29.01.2020, 15:36
    Психологічна служба системи освіти Херсонської області                                                                                                        
Вітаю Вас Гость | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Нормативно-правові документи [99]
На допомогу соціальному педагогу [92]
На допомогу практичному психологу [125]
Інклюзивна освіта [67]
Помічник керівника [23]
Міні-чат
Оцініть наш сайт
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 72
Релаксація
Музика для релаксу
Опитування
Чи любите Ви свою роботу?
Всього відповідей: 56
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » На допомогу соціальному педагогу

Рекомендації для підлітків, вчителів і батьків по правапорушенням
[ Викачати з сервера (18.8 Kb) ] 08.05.2013, 10:37

Рекомендації   підліткам, схильним до правопорушень

v  Намагайся ставитись до інших людей так, як бажаєш, щоб ставились до тебе.

v  Дотримуйся норм законів і моралі в сім’ї та суспільстві.

v  Формуй в собі позитивні потреби і погляди. Пам’ятай, що егоїзм і слабовілля прирікають тебе на асоціальні вчинки.

v  Не уникай ритмічної і напруженої трудової діяльності. Знаходь собі діло (роботу), яке дає змогу проявити себе та самоствердитися.

v  Намагайся уникати компаній, спроможних змінити тебе, твій світогляд, які можуть утягнути тебе в злочинний світ.

v  Учись знаходити в собі найкращі якості, завжди спирайся на свою гідність: почуття особистої гідності – основа поваги до іншої людини.

v  Сформулюй для себе найближчі і подальші життєві цілі – це могутній фактор твого розвитку.

v  Не прагни до самотності, не занурюйся в себе під час усвідомлення своїх неправомірних вчинків (дій). Обери собі друга з кола близьких тобі людей, який завжди буде готовий надати тобі допомогу.

v  Люби себе будь-якого. Формуй в собі позитивну само­оцінку, вчись володіти собою, стримуватися. Не давай волю своїм природним реакціям, вчись виражати емоції достойним чином.

 

Рекомендації вчителям

щодо підвищення самооцінки у "важких” підлітків

v Намагайтеся створити добрі стосунки у спілкуванні з підлітком, бо їх відсутність – це причина виникнення тривожності у дитини.

v Поважайте індивідуалізм підлітка, бо його зневага веде до появи самотності дитини.

v Стверджуйте загальнолюдські цінності – це стане на допомогу під час появи у підлітка думок про самотність або втрати друга (друзів).

v Частіше нагадуйте "важким” підліткам про їхні позитивні якості – це допоможе уникнути в їхній свідомості закріплення негативних оцінок щодо них самих та формування низької самооцінки.

v Навчайте підлітка поважати свою гідність, розуміти свої вчинки, виховувати самоповагу, позитивне ставлення, розуміння, терплячість до оточуючих, їхніх оцінок щодо самого підлітка.

v Сприяйте розвитку процесу самореалізації – активній праці самого підлітка щодо розвитку своєї особистості.

v Створюйте умови щодо формування у підлітків інтересу до того, якими вони стануть у майбутньому – це могутній фактор саморозвитку "важкого” учня.

v Допомагайте "важким” підліткам знайти свої життєві цілі – це зможе усунути багато проблем під час їхнього виховання.

 

 

Рекомендації підліткам щодо уникнення конфліктів

 

v  Не розмовляйте одразу з людиною, яка знаходиться в збудженому стані.

v  Перед тим, як сказати про якусь неприємність, подивіться на це очами опонента.

v  Не приховуйте свого доброго ставлення до людини, висловлюйте схвалення його вчинкам.

v  Змушуйте себе мовчати, коли вас залучають до дрібних сварок.

v  Навчайтеся поводити себе гідно, говорити спокійно, ввічливо, доброзичливо з оточуючими, поважайте гідність інших.

v  Якщо ви розумієте, що помиляєтеся в своїх думках, вчинках, визнайте це одразу.

 

Рекомендації

педагогам під час виправлення поведінки підлітків, схильних до правопорушень

 

v  Проявляйте витримку під час спілкування з проблемними підлітками.

v  Терпляче і наполегливо пояснюйте неправильність їхніх поглядів і поведінки.

v  Намагайтесь переконувати і відкривати "важким” під­літкам гідні та цікаві життєві перспективи.

v  Постійним повчанням не закріплюйте у підлітків, схильних до правопорушень, негативну оцінку своїх учинків.

v  Не перешкоджайте їхній участі у звичайних молодіжних об’єднаннях.

v  Уникайте надто наполегливо і безцеремонно втягувати таких підлітків в суспільні справи колективу учнів.

v  Сприяйте організації педагогами та батьками спільних масових заходів, що з’єднують підлітків з різною поведінкою, світосприйняттям, успішністю.

v  Втягуйте "важких” підлітків в суспільно корисні трудові справи, використовуючи притаманну їм завзятість в досягненні поставленої мети, прагнення до першості, частково усвідомлене почуття їхньої соціальної неповноцінності.

v  По можливості, з метою перевиховання підлітків, які вже зробили помилку в житті, змініть обставини та звичні їм форми поведінки, виказуйте їм довіру, схвалюйте їхні досягнення.

v  Виховуйте у таких підлітків вміння не тільки підкорятися, а й командувати, не принижуючи та не уражуючи інтереси однолітків.

 

 

Рекомендації

педагогам із забезпечення засобів впливу школи

на підлітка щодо поліпшення його поведінки

v Пошук і знаходження шляхів підвищення мотивації до навчання у слабких учнів:

v  винагорода дітей за досить незначний прогрес під час навчальної діяльності, а не за досконалість в ній;

v  активне заохочення в творчій діяльності, в спорті, в
різних шкільних заходах тощо.

v Виховання теплих почуттів до школи у слабких учнів:

v  дозволяти дітям брати участь у найважливіших справах школи, наділивши їх певною часткою відповідальності.

v Не присвоювати дітям ніяких ярликів, спиратися на заохочення, підтримку, а не на покарання:

v  не бажано розділяти учнів (шляхом об’яв оцінок чи розподілу по групах), бо діти позбавляються необхідної мотивації;

v  корисно знаходити сильні сторони слабких учнів і хвалити їх за те, що їм вдається.

v В роботу школи включати більше елементів, що задо­вольняють соціальні інтереси підлітків:

v  розширювати позашкільні форми діяльності підлітків;

v  залучати їх до організації такої діяльності;

v  прикладом, шляхом бесід виховувати у підлітків усвідомлення, прийняття шкільних цінностей та норм.

 

 

 

 

 

 

Рекомендації

батькам підлітків, схильних до правопорушень

v Намагайтеся бути завжди позитивним прикладом для своєї дитини, законослухняним громадянином своєї країни.

v З молодшого віку прищеплюйте дітям повагу до закону, прав людини.

v Проявляйте витримку, терпіння під час спілкування з дитиною, обговорення його протиправних вчинків (дій).

v Шляхом переконання, створення гідних та цікавих життєвих перспектив сприяйте виникненню у підлітків прагнення до законослухняності, вибору гідних друзів, дозвілля.

v Відмовтеся від постійних повчань, не закріплюйте у підлітків негативної оцінки своїх учинків.

v Не нав’язливо здійснюйте систематичний контроль за життєдіяльністю підлітка.

v В процесі необхідного перевиховання змінюйте обставини в сім’ї, звичні форми поведінки, спілкування, контролю та інше з дитиною та поміж дорослими.

v Сприяйте особистісному зростанню дитини.

v Висловлюйте йому свою довіру, схвалюйте його досягнення, виробляйте вміння не тільки підкорятися, а й командувати. 

Категорія: На допомогу соціальному педагогу | Додав: Ripo
Переглядів: 2735 | Завантажень: 364 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Друзі сайту
Міністерство освіти і науки України 
Херсонська академія неперервної освіти 
Управління освіти і науки ХОДА
Психологічна служба України
МОН-психологічна служба
Національна експертна комісія з питань моралі
Національна асамблея інвалідів України
Facebook

Новини МОН
Погода

Copyright MyCorp © 2020Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz