Рекомендації підліткам, схильним до
правопорушень
v Намагайся ставитись до інших людей так, як бажаєш, щоб
ставились до тебе.
v Дотримуйся норм законів і моралі в сім’ї та суспільстві.
v Формуй в собі позитивні потреби і погляди. Пам’ятай, що
егоїзм і слабовілля прирікають тебе на асоціальні вчинки.
v Не уникай ритмічної і напруженої трудової діяльності.
Знаходь собі діло (роботу), яке дає змогу проявити себе та самоствердитися.
v Намагайся уникати компаній, спроможних змінити тебе, твій
світогляд, які можуть утягнути тебе в злочинний світ.
v Учись знаходити в собі найкращі якості, завжди спирайся
на свою гідність: почуття особистої гідності – основа поваги до іншої людини.
v Сформулюй для себе найближчі і подальші життєві цілі – це
могутній фактор твого розвитку.
v Не прагни до самотності, не занурюйся в себе під час
усвідомлення своїх неправомірних вчинків (дій). Обери собі друга з кола
близьких тобі людей, який завжди буде готовий надати тобі допомогу.
v Люби себе будь-якого. Формуй в собі позитивну самооцінку,
вчись володіти собою, стримуватися. Не давай волю своїм природним реакціям,
вчись виражати емоції достойним чином.
Рекомендації вчителям
щодо підвищення самооцінки у "важких” підлітків
v Намагайтеся створити добрі стосунки у спілкуванні з
підлітком, бо їх відсутність – це причина виникнення тривожності у дитини.
v Поважайте індивідуалізм підлітка, бо його зневага веде до
появи самотності дитини.
v Стверджуйте загальнолюдські цінності – це стане на
допомогу під час появи у підлітка думок про самотність або втрати друга
(друзів).
v Частіше нагадуйте "важким” підліткам про їхні позитивні
якості – це допоможе уникнути в їхній свідомості закріплення негативних оцінок
щодо них самих та формування низької самооцінки.
v Навчайте підлітка поважати свою гідність, розуміти свої
вчинки, виховувати самоповагу, позитивне ставлення, розуміння, терплячість до
оточуючих, їхніх оцінок щодо самого підлітка.
v Сприяйте розвитку процесу самореалізації – активній праці
самого підлітка щодо розвитку своєї особистості.
v Створюйте умови щодо формування у підлітків інтересу до
того, якими вони стануть у майбутньому – це могутній фактор саморозвитку
"важкого” учня.
v Допомагайте "важким” підліткам знайти свої життєві цілі –
це зможе усунути багато проблем під час їхнього виховання.
Рекомендації підліткам щодо уникнення конфліктів
v Не розмовляйте одразу з людиною, яка знаходиться в
збудженому стані.
v Перед тим, як сказати про якусь неприємність, подивіться
на це очами опонента.
v Не приховуйте свого доброго ставлення до людини,
висловлюйте схвалення його вчинкам.
v Змушуйте себе мовчати, коли вас залучають до дрібних
сварок.
v Навчайтеся поводити себе гідно,
говорити спокійно, ввічливо, доброзичливо з оточуючими,
поважайте гідність інших.
v Якщо ви розумієте, що помиляєтеся в
своїх думках, вчинках, визнайте це одразу.
Рекомендації
педагогам під час виправлення поведінки підлітків, схильних до
правопорушень
v Проявляйте витримку під час спілкування з проблемними
підлітками.
v Терпляче і наполегливо пояснюйте неправильність їхніх
поглядів і поведінки.
v Намагайтесь переконувати і відкривати "важким” підліткам
гідні та цікаві життєві перспективи.
v Постійним повчанням не закріплюйте у
підлітків, схильних до правопорушень, негативну оцінку своїх учинків.
v Не перешкоджайте їхній участі у звичайних молодіжних
об’єднаннях.
v Уникайте надто наполегливо і безцеремонно втягувати таких
підлітків в суспільні справи колективу учнів.
v Сприяйте організації педагогами та батьками спільних
масових заходів, що з’єднують підлітків з різною поведінкою, світосприйняттям,
успішністю.
v Втягуйте "важких” підлітків в суспільно корисні трудові
справи, використовуючи притаманну їм завзятість в досягненні поставленої мети, прагнення до першості, частково
усвідомлене почуття їхньої соціальної неповноцінності.
v По можливості, з метою перевиховання підлітків, які вже
зробили помилку в житті, змініть обставини та звичні їм форми поведінки,
виказуйте їм довіру, схвалюйте їхні досягнення.
v Виховуйте у таких підлітків вміння не тільки підкорятися,
а й командувати, не принижуючи та не уражуючи інтереси однолітків.
Рекомендації
педагогам із забезпечення засобів впливу школи
на підлітка щодо поліпшення його поведінки
v Пошук і знаходження шляхів підвищення мотивації до
навчання у слабких учнів:
v винагорода дітей за досить незначний прогрес під час
навчальної діяльності, а не за досконалість в ній;
v активне заохочення в творчій діяльності, в спорті, в
різних шкільних заходах тощо.
v Виховання теплих почуттів до школи у слабких учнів:
v дозволяти дітям брати участь у найважливіших справах
школи, наділивши їх певною часткою відповідальності.
v Не присвоювати дітям ніяких ярликів, спиратися на
заохочення, підтримку, а не на покарання:
v не бажано розділяти учнів (шляхом об’яв оцінок чи
розподілу по групах), бо діти позбавляються необхідної мотивації;
v корисно знаходити сильні сторони слабких учнів і хвалити
їх за те, що їм вдається.
v В роботу школи включати більше елементів, що задовольняють
соціальні інтереси підлітків:
v розширювати позашкільні форми діяльності підлітків;
v залучати їх до організації такої діяльності;
v прикладом, шляхом бесід виховувати у підлітків
усвідомлення, прийняття шкільних цінностей та норм.
Рекомендації
батькам підлітків, схильних до правопорушень
v Намагайтеся бути завжди позитивним
прикладом для своєї дитини, законослухняним громадянином своєї країни.
v З молодшого віку прищеплюйте дітям повагу до закону, прав
людини.
v Проявляйте витримку, терпіння під час спілкування з
дитиною, обговорення його протиправних вчинків (дій).
v Шляхом переконання, створення гідних та цікавих життєвих перспектив
сприяйте виникненню у підлітків прагнення до законослухняності, вибору гідних
друзів, дозвілля.
v Відмовтеся від постійних повчань, не закріплюйте у
підлітків негативної оцінки своїх учинків.
v Не нав’язливо здійснюйте систематичний контроль за життєдіяльністю
підлітка.
v В процесі необхідного перевиховання змінюйте обставини в
сім’ї, звичні форми поведінки, спілкування, контролю та інше з дитиною та поміж
дорослими.
v Сприяйте особистісному зростанню дитини.
v Висловлюйте йому свою довіру, схвалюйте його досягнення,
виробляйте вміння не тільки підкорятися, а й командувати. |