Виявлення дітей, що мають труднощі в навчанні, проблеми у поведінці й
ознаки емоційних розладів як можливої «групи ризику» містять:
¾
бесіди з класними керівниками і вчителями-предметниками;
¾
спостереження у класах;
¾ тестування,
соціометричне обстеження, аналіз анкет школярів.
Оновлення списків
дітей з девіантною поведінкою (на обліку та " групи ризику ”) та асоціальних
сімей.
Робота із
учнями з девіантною поведінкою:
¾
Психодіагностика
особливостей особистості:
- вивчення самооцінки (тест Дембо - Рубінштейн);
- вивчення міжособистісних стосунків
(«Малюнок сім’ї», «Дім. Дерево. Людина», «Кактус», соціометрія);
- вивчення особливостей особистості («Акцентуації
характеру О.О.Зворикіна», «Визначення агресивності Басса – Даркі», «САН»);
¾ аналіз результатів обстеження, складання
рекомендацій для класних керівників, батьків;
¾ відпрацювання спільних із класним
керівником та батьками стратегій роботи з дитиною;
¾ індивідуальне консультування дітей з
девіантною поведінкою.
Робота з
батьками:
¾
відвідування
батьків удома;
¾
індивідуальне
консультування: рекомендації з оптимізації стосунків батьків і дітей, зміни,
у разі потреби, стилю виховання,
Робота з
вчителями:
¾
вибір індивідуального
педагогічного стилю спілкування з
кожною дитиною;
¾
зниження вимог до виконання навчальної
програми;
¾
заохочення
до позашкільної діяльності, створення «ситуації успіху »;
¾
індивідуальні
бесіди і консультації з педагогами за результатами тестувань, спостережень.
Ведення карток індивідуального спостереження дітей з девіантною
поведінкою та " групи ризику ”.
|