На виконання листа УНМЦ ППСР № 98 від 16.09. 2014 p., з метою посилення співпраці відомчих психологічних служб, інших професіоналів та волонтерських і міжнародних організацій у справі надання психологічної, соціальної і медичної допомоги вимушеним переселенцям, надання особливої допомоги дітям, пропонуємо районним і міським осередкам психологічної служби системи освіти невідкладно вжити наступні заходи:
- налагодити ділові зв'язки з представниками ДСНС в районах, містах,
службами у справах дітей, територіальними підрозділами Мінсоцполітики;
- розробити плани спільної діяльності з представниками означених організацій з долученням представників громадянського суспільства і батьківської громадськості;
- зобов'язати працівників психологічної служби навчальних закладів усіх типів і форм власності ставити на облік і заповнювати карту індивідуального психологічного супроводу дитини на всіх дітей, що були змушені переселитися, і зараз навчаються не за місцем основного проживання;
- довести до відома соціальних педагогів і практичних психологів н$*чальних закладів необхідність приділяти особливу увагу дітям і сім' ям вимушених переселенців;
- організувати ведення обліку дітей вимушених переселенців за формами, що визначені законодавством щодо обліку дітей з сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах;
- організувати допомогу дітям (чи їх сім'ям), які не мають офіційного статусу вимушених переселенців в оформленні цього статусу в місцевих органах ДСНС і соціального захисту.
В роботі із зазначеними категоріями дітей і дорослих необхідно суворо дотримуватись вимог Етичного кодексу психолога, посадових інструкцій, вимог методик. Забороняється застосування ненаукових, неліцензованих чи нерекомендованих центрами психологічної служби методів і методик психологічної чи соціальної діагностики, корекції чи реабілітації.
З метою запобігання некоректного чи непрофесійного втручання яке може призвести до вторинного травмування постраждалих з непередбачуваними наслідками (аж до спроб суїциду), усі програми навчань, тренінгів, майстер-класів, що проводяться міжнародними, громадськими чи іншими організаціями мають обов'язково пройти відповідну експертизу в Українському НМЦ практичної психології і соціальної роботи.
Відповідальність за якість роботи з постраждалими та методичне забезпечення соціальних педагогів і практичних психологів закладів освіти покласти на місцевих керівників психологічної служби системи освіти.
Для використання в практичній діяльності психологами навчальних закладів пропонуємо використовувати нормативно-правові та методичні матеріали:
- збірка методичних рекомендацій: Соціально-педагогічна та психологічна робота з дітьми у конфліктний та постконфліктний період : [метод, рек.] / авт. кол.: Н. П. Бочкор, Є. В. Дубровська, О. В.Залеська та ін. ; [упор.: Н. В. Лунченко, Л. Л. Сідєльнік]. - К. : МЖПЦ «Ла Страда-Україна», 2014. - 84 с. Книга містить рекомендації з організації діяльності з дітьми в період переживання соціально-політичних конфліктних та постконфліктних ситуацій. Окрему увагу також приділено роботі з педагогічними працівниками та батьками. Скористатися електронною версією зазначених методичних рекомендацій можна на сайті обласної психологічної служби системи освіти Херсонської області: psyslujba.ucoz.ua
-Порядок взаємодії суб'єктів соціальної роботи із сім'ями, які опинилися у
складних життєвих обставинах, затвердженим наказом
№1983/388/452/221/556/596/106 від 14.06.2006 (Мінсім'ямолодьспорту, МОЗ, МОН, Мінпраці, Мінтранспорту, МВС та Держдепартаменту з питань виконання покарань).
-лист МОН від 24.04.14 № 1/9-222 з переліком методичної літератури та посібників, якими можна скористатися при здійсненні обстеження для встановлення віку дитини, яка залишилась без піклування батьків та потребує соціального захисту. |